공정무역(Fair Trade)

HOME > 피스커피 이야기 > 공정무역(Fair Trade)

게시글 검색
소비자들의 공정무역 제품 구매 증가
피스커피 <overjihye@naver.com> 조회수:2997 218.145.169.104
2010-06-01 18:21:11
 
 

2009년 공정무역 제품 판매 증가,

소비자들의 공정무역 제품 구매 증가하고 있다

 2010.05.26

 

혜택을 받지 못하던 농부들과 노동자들이 공정무역 판매로 34억 유로의 혜택을 얻었다.

경제가 기록적으로 어려운 한 해였던 2009, 소비자들은 작년 동안 15%가 상승한 34억 유로의 금액을 공정무역 제품에 소비한 것으로 추산된다.

"70년 이래 가장 최악의 시기 한가운데 있던 2009년이 시작됨으로 인해 우리는 공정무역 생산자들의 판매가 줄지 않을까 걱정했었다. 그러나, 전세계에 걸친 소비자들은 이러한 동향을 거절하는 대신 생산자에게 공정한 거래를 제공하는데 그들의 깊은 헌신을 보여주었다. 그 결과 공정무역은 전 국가에서 판매가 증가했다."고 FLO의 CEO인 Rob Cameron이 말했다.

코코아와 설탕 농부들은 Cadbury Dairy Milk, 네슬레 킷캣, Green & Black’s Ben & Jerry’s를 포함한 제과 브랜드와 전 세계 초콜렛에 의한 100% 헌신에 일부 감사하며 판매가 35%에서 57%로 뛰는 커다란 도약을 경험했다. FLO가 모든 종류의 향료들을 포함하기 위한 범위를 열어 공정무역 향료 판매도 증가했다. 또한 공정무역의 지배적인 상품인 커피는 지속적으로 12% 상승했다.

 

공정무역은 전통 시장 바깥에서 새로운 고객을 얻었다. 동부 유럽, 서부 아프리카, 그리고 많은 서부 국가들에서의 판매가 기하급수적으로 증가해왔다. 구매자는 공정무역 시장에서 또한 더 많은 것을 샀다. 영국에서 14%, 미국에서 7%로 가장 큰 공정무역 시장은 강한 성장을 해왔다.

 

공정무역을 통한 판매는 12억 명의 농부들과 노동자들에게 큰 영향을 끼쳤다. 그들은 개발 프로젝트를 위한 공정무역 프리미엄 자본을 포함해 더 높은 시장 수입과 안정성으로부터 혜택을 얻었다. 커피 농부들은 145억 유로, 바나나 생산자는 120억 유로가 넘는 돈을 커뮤니티와 사업 개발에 투자했고, 공정무역 생산자들은 60개 국가 내 827개 조합에 포함되어 있다.

 

*번역 : 유인선 / 공정무역 Peace Coffee 대학생 인턴

 

 

Consumers purchase more Fairtrade products than ever before

Disadvantaged farmers and workers benefit as Fairtrade sales hit ?3.4 billion

 

26 May 2010

In one of the most difficult economic years on record, consumers spent an estimated ?3.4 billion on Fairtrade products in 2009 – a 15% increase over the previous year.  

“As 2009 began in the midst of the worst recession in 70 years, we worried that Fairtrade producers could lose sales. Instead, consumers across the globe bucked the trend and proved their deep commitment to giving producers a fair deal.  Fairtrade sales grew in all countries,” says Rob Cameron, CEO of Fairtrade Labelling Organizations International (FLO), the global Fairtrade body.

Cocoa and sugar farmers experienced among the strongest leap in sales, 35% and 57% respectively, thanks in part to 100% commitments by global chocolate and confectionary brands including Cadbury Dairy Milk, Nestle’s Kit Kat, Green & Black’s, and Ben & Jerry’s.  Sales in Fairtrade herbs and spices multiplied as FLO opened its scope to include all varieties of herbs and spices.  Coffee, the pioneering Fairtrade product, grew steadily at 12%.

Fairtrade gained new customers outside of its traditional markets. Sales grew exponentially in Eastern Europe, South Africa, and many countries in the global south.  Shoppers in established Fairtrade markets also bought more.  The largest Fairtrade markets had strong growth: 14% in the UK and 7% in the USA.


These sales made a big impact for the 1.2 million farmers and workers now selling through Fairtrade.  They benefited from stable, higher-than-market income including Fairtrade Premium funds for development projects.  Coffee farmers invested ?14.5 million and banana producers over ?12 million into community and business development.  Fairtrade producers belong to 827 organizations in 60 countries.

ENDS

 

댓글[0]

열기 닫기