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세계 공정무역 판매 22% 증가(2009.6.4)
피스커피주인장 <overjihye@naver.com> 조회수:3093 59.10.83.55
2009-09-23 16:48:49

 

 

 

세계 공정무역 판매 22% 증가

 

2009. 06. 04

 

글로벌 경기 침체의 공습에도 불구하고 품질이 보증된 상품의 세계 공정무역 시장은 2008년 엄청난 성장을 경험했다. 국제적으로 소비자들이 공정무역 상품에 대해 약 29억 유로를 지출해 공정무역 판매가 인상적으로 22%까지 증가했다.

 

주요 성장은 모든 주요 공정무역 상품 부문을 거쳐 일어났다. 국제적인 판매는 공정무역 파(112%) 그리고 공정무역 면화 상품(94%)으로 두 배가 되었다. 가장 판매량이 많은 상품인 공정무역 커피는 66,000 metric tonnes (MT)로 14% 증가했고 공정무역 바나나 시장은 3000,000 metric tonnes (MT)로 28%까지 성장했다.

 

공정무역 판매는 호주와 뉴질랜드(72%), 캐나다(67%), 핀란드(57%), 독일(50%), 노르웨이(73%), 스웨덴(75%)을 포한한 7개 나라에서 적어도 50%까지 증가했다. 공정무역의 가장 큰 시장인 영국은 43%, 미국은 10%로 품질이 인증된 공정무역 상품에 대한 판매가 강력한 성장을 계속하고 있다. (1) 또한 공정무역 상품들은 동유럽과 동아시아. 남아프리카를 포함한 새로운 시장에서 엄청난 인기를 얻고 있다.

 

“우리는 끊임없이 증가하는 소비자들의 공정무역에 대한 후원에 매우 행복합니다. 이 공정무역 판매는 제가 대표하고 있는 농부들과 노동자들에게 실제적인 차이를 만들어 냅니다. 글로벌 경기침체가 우리에게까지 영향을 미치고 있는 상황에서 공정무역이 가져온 수입과 안정은 더욱 중요해졌습니다.”라고 아프리카 공정무역 생산자 단체의 대표자인 아프리카 공정무역 네트워크의 코디네이터, Ruth Simba가 말했다.

 

지속가능한 생산의 비용을 커버하는 가격이 지불된 것에 더해서 생산자 조직은 공정무역 프리미엄과 공동체 개발 프로젝트를 위한 추가 수입을 받았다. 2008년에 공정무역 프리미엄은 공정무역 커피 농부들에게 1200만 유로 이상을 주었고 공정무역 바나나 농부들에게만 1100만 유로의 이상을 주었다.

 

2008년 말을 현재로, 100만 명 이상의 개별적인 농부와 노동자들을 대표하는 공정무역 공인 생산자 조직이 746개가 있다. 또한 공정무역으로 이익을 얻는 공정무역 공인 생산자 단체에 속한 가입 단체들에 적어도 70,000명 정도의 멤버가 있다. 그리고 여기에는 여성 단체와 목축업과 같은 공정무역 상품 생산에 직접적으로 관여하지 않는 기타 단체들이 포함되어 있다. 가족 구성원을 포함해서 500만 명 이상이 직접적으로 공정무역의 이익을 받고 있는 것으로 추산된다. (2)

 

편집자 주:

1. 위에 나타난 국가 성장률은 보도된 현지 통화 수치를 기반으로 한다.

2. 여기에 나타난 일부 생산자 수치는 더욱 정확한 계산방법의 개발과 더 좁은 포함 범위 때문에 이전에 알려진 것과는 다르다.

3. 국제무역 인증 마크는 세계공정무역협회(FLO)의 등록상표이다. 이것은 상품들이 국제 공정무역 기준을 충족했다는 것은 증명한다.

4. FLO는 공정무역의 우산 기구(umbrella body) 로 국제 공정무역 기준을 설정하고 공정무역 생산을 지원한다.

5. 여기에는

· 58개 국가에 백만 명 이상의 공정무역 생산자와 노동자들이 있다.

· 약 73 개국 이상에 대략 3000명의 공정무역 인증 상품 거래자들이 있다.

· 공정무역 인증 상품이 이용 가능한 나라가 60개국이다.

 

 

  * 원문출처: http://www.fairtrade.net/single_view1.html?&cHash=08b3a2b827&tx_ttnews[backPid]=614&tx_ttnews[pointer]=1&tx_ttnews[tt_news]=105

 

 

(번역 : 강지혜 / 대학생공정무역 동아리 '따뜻한 무역')

 

 

 

Global Fairtrade sales increase by 22%

04 June 2009

 

The global market for Fairtrade certified products experienced significant growth in 2008 despite the onset of the global recession.  Fairtrade sales grew by an impressive 22% as consumers spent an estimated 2.9 billion Euros on Fairtrade products globally. Major growth was experienced across all main Fairtrade product categories. 

 

Global sales have doubled for Fairtrade tea (112%) and for Fairtrade cotton products (94%).  As the products with the highest sales volumes, Fairtrade coffee sales increased 14% to 66,000 metric tonnes (MT) and the market for Fairtrade bananas grew by 28% to 300,000 MT.  

 

Fairtrade sales grew by at least 50% in seven countries, including Australia and New Zealand (72%), Canada (67%), Finland (57%), Germany (50%), Norway (73%), and Sweden (75%).  The largest markets for Fairtrade products continued to experience strong growth, as sales of Fairtrade certified products increased by 43% in the United Kingdom and 10% in the United States. (1)  Fairtrade products also gained popularity in a number of new markets, including in Eastern Europe, Eastern Asia, and South Africa.

 

“We are very happy that consumers are supporting Fairtrade in ever increasing numbers.  These Fairtrade sales make a real difference to the farmers and workers I represent. As the global recession hits us, the income and stability that Fairtrade brings is all the more important,” says Ruth Simba, Coordinator of the African Fairtrade Network, the representative body of Fairtrade producers in Africa.

 

In addition to being paid a price which covers the costs of sustainable production, producer organizations receive a Fairtrade Premium, additional income for community development projects.  In 2008, the Fairtrade Premium contributed over 12 million Euros to Fairtrade coffee farmers and over 11 million Euros to Fairtrade banana farmers alone.

 

As of the end of 2008, there were 746 Fairtrade certified producer organizations representing over one million individual farmers and workers.  There are at least another 70,000 members of affiliated organizations that belong to Fairtrade certified producer groups that also benefit from Fairtrade, which include women’s groups and other groups not directly involved in the production of Fairtrade products, like cattle herders. Including family members, it is estimated that over five million people directly benefit from Fairtrade. (2)

 

ENDS

 

For further information, please contact Reykia Fick at: r.fick@fairtrade.net or telephone +49 228 949 2314

 

Notes to Editors: 

1. National growth rates listed above are based on figures reported in the local currencies.

2. Some of the producer figures reported here differ from those previously communicated due to the development of more precise methods of calculation and a narrower scope of inclusion.

3. The FAIRTRADE Certification Mark is a registered trademark of Fairtrade Labelling Organizations International (FLO). It certifies that products meet international Fairtrade standards.

4. FLO is the umbrella body for Fairtrade. We set international Fairtrade standards and support Fairtrade producers.

5. There are:

• Over 1 million Fairtrade producers and workers in 58 countries

• Around 3000 traders of Fairtrade certified products in over 73 countries  

• 60 countries where Fairtrade certified products are available

 

 

 

 

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